Algemene voorwaarden

Shockx biedt een unieke service voor iedereen die veilig wil sporten en zijn brein en gebit wil beschermen. Elk kwartaal leveren wij een gloednieuw design van topkwaliteit brein- en gebitsbeschermer aan onze members. Wanneer jij je aanmeldt bij Shockx mag je je eerste brein en gebitsbeschermers gratis proberen: we sturen hem vrijwel meteen naar je op. Dit doen we omdat we je willen laten zien én ervaren dat je de beste keuze maakt. Het gebruik van onze service is onderworpen aan onderstaande voorwaarden. 

Membership 

1. Je Shockx membership wordt elk kwartaal voortgezet totdat het wordt opgezegd. Opzeggen gaat via het account dat wordt aangemaakt bij aanmelding. Bij aanmelding verstrek je tevens een betaalmiddel. Betaalmiddel betekent een actueel, geldig, geaccepteerd en op de aanmeldpagina genoemd betaalmiddel van het betreffende land dat van tijd tot tijd kan worden bijgewerkt. Bij aanmelding vragen wij je €0,01 verificatiekosten te betalen, zodat wij jouw bankrekeningnummer kunnen koppelen aan je account. Ook kunnen we op deze manier fraude tegengaan. Je geeft ons toestemming om elke maand je membershipkosten voor de komende periode af te schrijven via je betaalmiddel.

Gratis proefperiode

2.1. Proefperiode. Je Shockx membership begint met een gratis proef brein- en gebitsbeschermer, tenzij anders wordt aangegeven tijdens het registratieproces. Elk uniek account heeft recht op één gratis proef brein- en gebitsbeschermer. Een uniek account bestaat uit een uniek mailadres, uniek bankrekeningnummer en een uniek adres. Elk bankrekeningnummer, adres en/of email adres kan één keer gebruikt worden. Bij misbruik worden alle overig verkregen brein- en gebitsbeschermers waar geen membership kosten voor betaald zijn in rekening gebracht. De betaalde €0,01 verificatiekosten bij het aanmaken van een dubbel account worden niet teruggeboekt. 

2.2. Extra membership(s). Een user kan via het account een tot en met vijf membership(s) aanmaken. De aangemaakte membership(s) gaan mee met de eerstvolgende afschrijving. Deze membership(s) hebben geen recht op een gratis proef brein en gebitsbeschermers.

2.3. Aanmelding. Je gratis proefperiode begint vanaf het moment dat jij je succesvol hebt aangemeld. Voordat je proefperiode afloopt ontvang je hierover van ons een e-mail. Binnen de proefperiode kun je jouw membership per direct stopzetten. Je gaat dan niet mee met de afschrijving van de volgende maand. Na de proefperiode hanteren wij een opzegtermijn van één maand.

2.4. Aanbieding. Shockx bepaalt naar eigen inzicht of iemand in aanmerking komt voor een gratis proefperiode en kan de voorwaarden of duur beperken om misbruik van de gratis proefperiode te voorkomen. We behouden ons het recht voor om meerdere verkregen gratis producten per account in rekening te brengen. 

2.5. Membershipkosten. We schrijven maandelijks je abbonementskosten af van het door jou opgegeven betaalproduct. 

2.6. Opzegtermijn. Het Shockx membership wordt na je proefperiode automatisch voortgezet. In je proefperiode kun je de overeenkomst per direct ontbinden. In een actief membership heb je geen recht op een herroepingstermijn om je overeenkomst per direct te ontbinden en geldt de opzegtermijn van een maand. 

2.7 Opzegging voor ontvangst product. Shockx incasseert maandelijks de abonnementskosten. De producten worden eens per kwartaal verstuurd. Wanneer je opzegt voor verzending van het product ontvang je geen restitutie op een eventueel geincasseerde deel van de kwartaalkosten.


Facturering en opzegging

3.1. Membershipkosten. De membershipkosten van Shockx worden per maan afgeschreven via het betaalmiddel dat is gekoppeld bij aanmelding. Ga hiervoor naar onze website (
www.shockx.nl) log in via het account om voorgaande facturen in te zien. 

3.2. Afschrijving en levering. De membershipskosten van Shockx worden maandelijks afgeschreven voordat de brein- en gebitsbeschermer eens per kwartaal geleverd wordt. De levering geschiedt in de maanden maart, juni, september en december.

3.3. Betaalmiddel. Om aan Shockx deel te kunnen nemen, moet je een geldig betaalmiddel verstrekken. Op de pagina “Account" kun je je betaalmiddelen inzien of wijzigen. Voor het gebruik en koppelen van sommige betaalmiddelen kan de aanbieder bepaalde kosten bij je in rekening brengen, zoals kosten voor internationale transacties of andere kosten voor de verwerking van je betaalmiddel. Lokale belastingen kunnen per betaalmiddel verschillen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de aanbieder van je betaalmiddel.

3.4. Opzegging. Je kunt je Shockx membership te allen tijden online opzeggen via je account dat je hebt aangemaakt tijdens aanmelding. Nadat je hebt opgezegd, behoud je toegang tot jouw Shockx account, hier kun je het membership weer activeren. Je ontvangt een bevestiging van je opzegging op het door jou gebruikte e-mailadres. Wanneer je een openstaande betaling hebt, is het niet mogelijk om het membership op te zeggen. 

3.5. Wijziging. We kunnen ons membership en de prijs van onze service van tijd tot tijd wijzigen. Prijswijzigingen of wijzigingen in ons membership zijn echter pas 20 dagen na kennisgeving van toepassing. 

3.6. Gegevens verwijderen. Je kunt gebruik maken van ‘Recht van inzage’ om een overzicht te krijgen over welke persoonsgegevens wij van jou hebben vastgelegd. Je kan je gegevens wijzigen en gebruik maken van ‘Recht op correctie’. De meeste gegevens kun je zelf online aanpassen via je account. Klik op de volgende link: 
https://checkout.firmhouse.com/nl/shockx/self-service/login voor meer informatie over het wijzigingen of verwijderen van je gegevens. 

Kwaliteitsgarantie

4.1. Zit er een fout in het product dan krijg je van ons kosteloos een nieuw product. Je neemt hiervoor contact op met
support@shockx.nl

Her-activeren

5.1. Her-activeren. Wanneer jij je membership(s) opzegt dan blijft je account bestaan. Hier kun je te allen tijden inloggen om je gegevens in te zien en je account weer te activeren. Bij een her-activatie ga je mee met de eerstvolgende afschrijving. Bij het activeren van je account ontvang je geen gratis brein- en gebitsbeschermer, deze heb je al ontvangen bij je aanmelding. 

5.2. Actief member. Na het opnieuw activeren van je membership ben je weer een actief member. Er is dan geen proefperiode en je moet rekening houden met de reguliere opzegtermijn van een maand. 

6.1. Leeftijd. Je moet minimaal achttien jaar zijn of meerderjarig in je provincie, regio of land voor het afsluiten van een membership bij Shockx.


6.2. De member die het Shockx account heeft aangemaakt en via wiens betaalmiddel de memberships kosten worden afgeschreven (ook wel de user genoemd), heeft toegang tot en controle over het Shockx account. Bovendien is de user verantwoordelijk voor alle activiteiten die plaatsvinden via het account. Je bent verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die je aan ons verstrekt met betrekking tot je account en om deze waar nodig bij te werken. We kunnen je account beëindigen of tijdelijk blokkeren om jou, Shockx of onze partners te beschermen tegen identiteitsdiefstal of andere frauduleuze activiteiten. 

Overig

7.1. Toepasselijk recht. Deze gebruiksvoorwaarden worden beheerst door en geïnterpreteerd overeenkomstig Nederlands recht. Deze voorwaarden vormen geen beperking van de dwingende rechtelijke consumentenbescherming die je mogelijk toekomt onder de toepasselijke wetgeving in jouw land. 

7.2. Klantenondersteuning. Als je meer wilt weten over onze service of als je hulp nodig hebt met je account, kun je het onze help en info pagina bezoeken. Neem contact met ons op per mail via
support@shockx.nl

7.3. Van kracht blijvende bepalingen. Als een of meer bepalingen van deze Gebruiksvoorwaarden ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar worden geacht, blijven de geldigheid, wettigheid en afdwingbaarheid van de resterende bepalingen onverminderd van kracht. 

7.4. Wijzigingen van de Gebruiksvoorwaarden. Shockx kan deze Gebruiksvoorwaarden van tijd tot tijd wijzigen. We stellen je minimaal 30 dagen voordat dergelijke wijzigingen op jou van toepassing zijn, op de hoogte. 

7.5. Elektronische communicatie. We sturen je informatie over je account (zoals betalingsautorisaties, facturen, wachtwoordwijzigingen, bevestigingsberichten en kennisgevingen) uitsluitend in elektronische vorm, bijvoorbeeld via e-mail naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je registratie. 

Laatst bijgewerkt op 07-04-2021